Pages in topic:   < [1 2]
Facebook - Ongeldig e-mailadres
Thread poster: Robert Rietvelt
Tina Vonhof (X)
Tina Vonhof (X)
Canada
Local time: 16:04
Dutch to English
+ ...
Het voordeel van meerder emails Jul 6, 2017

Hi Robert, of je al of niet op facebook wilt, dat moet je natuurlijk zelf beslissen, maar ik ben het niet met je eens wat betreft het vasthouden aan één email adres.

Een apart email adres for facebook geeft je juist de mogelijkheid om de mensen die je - al of niet serieus - via facebook benaderen gescheiden te houden van je bestaande vaste clienten en eventuele andere zaken die je op je gewone adres afhandelt. In plaats van alles op één adres, schep je zo automatisch orde in de
... See more
Hi Robert, of je al of niet op facebook wilt, dat moet je natuurlijk zelf beslissen, maar ik ben het niet met je eens wat betreft het vasthouden aan één email adres.

Een apart email adres for facebook geeft je juist de mogelijkheid om de mensen die je - al of niet serieus - via facebook benaderen gescheiden te houden van je bestaande vaste clienten en eventuele andere zaken die je op je gewone adres afhandelt. In plaats van alles op één adres, schep je zo automatisch orde in de vele emails die je ontvangt en kan je een beter oog houden op wat al dan niet om een antwoord vraagt. Als je eventueel later iemand van het facebook adres wilt overhevelen naar je tegenwoordige adres, kan je dat altijd nog doen.

Vroeger had ik ook maar één adres op naam van mijn vertaalbusiness. Daar kwam van alles binnen, vertaalaanvragen, emails over nieuwe versies van software, nieuwsbrieven van zaken waar ik ooit eens iets online besteld had, familie en vrienden, noem maar op. Het werd een warboel. Toen heb ik eerst een aparte email gecreëerd voor familie en vrienden. Dat maakte de zaak al direct meer overzichtelijk. Nu heb ik dan nog een derde email voor Skype en ik denk erover om het ook te gebruiken voor alle nieuwsbrieven en eventuele online bestellingen. Dat kost natuurlijk even tijd, maar ik vind het juist een veilig idee dat niet iedereen toegang heeft (of zou kunnen krijgen) tot mijn 'werk' adres, password enz., ook in verband met de confidentiality van vertaalopdrachten. Ik heb Thunderbird email en daarmee kan ik alle drie mijn adressen (accounts) tegelijk op mijn scherm zien.

Dus dat is mijn ervaring, zie maar wat je ervan vindt.
Collapse


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 23:04
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Hmmm Jul 6, 2017

Tina Vonhof wrote:

Hi Robert, of je al of niet op facebook wilt, dat moet je natuurlijk zelf beslissen, maar ik ben het niet met je eens wat betreft het vasthouden aan één email adres.

Een apart email adres for facebook geeft je juist de mogelijkheid om de mensen die je - al of niet serieus - via facebook benaderen gescheiden te houden van je bestaande vaste clienten en eventuele andere zaken die je op je gewone adres afhandelt. In plaats van alles op één adres, schep je zo automatisch orde in de vele emails die je ontvangt en kan je een beter oog houden op wat al dan niet om een antwoord vraagt. Als je eventueel later iemand van het facebook adres wilt overhevelen naar je tegenwoordige adres, kan je dat altijd nog doen.

Vroeger had ik ook maar één adres op naam van mijn vertaalbusiness. Daar kwam van alles binnen, vertaalaanvragen, emails over nieuwe versies van software, nieuwsbrieven van zaken waar ik ooit eens iets online besteld had, familie en vrienden, noem maar op. Het werd een warboel. Toen heb ik eerst een aparte email gecreëerd voor familie en vrienden. Dat maakte de zaak al direct meer overzichtelijk. Nu heb ik dan nog een derde email voor Skype en ik denk erover om het ook te gebruiken voor alle nieuwsbrieven en eventuele online bestellingen. Dat kost natuurlijk even tijd, maar ik vind het juist een veilig idee dat niet iedereen toegang heeft (of zou kunnen krijgen) tot mijn 'werk' adres, password enz., ook in verband met de confidentiality van vertaalopdrachten. Ik heb Thunderbird email en daarmee kan ik alle drie mijn adressen (accounts) tegelijk op mijn scherm zien.

Dus dat is mijn ervaring, zie maar wat je ervan vindt.









Je ervaring staat uiteraard als een huis en is totaal logisch, maar je brengt ook een punt naar voren dat mij aan het denken zet, nl. connect je "nieuwe" e-mailadres aan je oude.

Ik heb zelf 3 e-mailadressen met verschillende extensies, maar alle beginnen met "info" en dat schijnt bij Facebook niet te mogen. Dus even contact opnemen met mijn provider (gelukkig een goede persoonlijke vriend van mij).

Bedankt, je hebt mij op een idee gebracht.


 
Matthijs Frankena
Matthijs Frankena  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:04
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Een andere mogelijkheid Jul 7, 2017

Als een nieuw e-mailadres met extra account in je mailclient je te veel gedoe is, kan je ook bijv. [email protected] gebruiken voor LinkedIn en je mailserver dat laten forwarden naar [email protected].

Er zijn vele wegen naar Rome; uiteindelijk moet je toch kiezen wat voor jou het beste werkt.


 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Facebook - Ongeldig e-mailadres






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »